Los bericht bekijken
Oud 12 maart 2007, 07:10   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zou al heel blij zijn met de maatregelen die men zonder problemen in andere landen uitvoert, zonder dat mensen daar voor racist worden uitgescholden.

Het migrantenbeleid in de Scandinavische landen bijvoorbeeld, of Ijsland bijvoorbeeld is veel strenger dan het programma van het Vlaams Belang. Waarom is dat daar wel mogelijk en hier niet? Precies omdat men hier mensen belaad met onnodige schuldgevoelens en verwijt voor racist en sommigen zelfs voor fascist.

Ik ga niet beweren dat er geen racisten en fascisten bestaan hoor, ze zijn er zeker, maar komaan zeg....

Neem nu eens Australië of zelfs de Verenigde Staten. Je moet daar eens proberen binnen te geraken. Weet je wat ze zullen zeggen? Ze zullen je vragen hoeveel er in je portemonnee zit en waar je werk hebt gevonden in hun land. En anders kom je er niet in.

Zijn dat dat allemaal fascisten en racisten? Neen natuurlijk niet. En niemand die het in zijn hoofd haalt om dat van Australiërs of Amerikanen te zeggen omwille van hun migratiebeleid.

Alleen in België ligt dat anders. Als je dergelijke voorstellen zou lanceren in België, dan wordt je aanzien als een mensenhater en meer van dat fraais.

Ik vind dat heel erg. Ik begrijp perfect wat het Vlaams Belang bedoelt in hun pleidooi voor vrije meningsuiting. En ik kan mijn sympathie voor sommige van hun programmapunten niet onder stoelen of banken schuiven. Soms zeggen zij inderdaad wat ik denk.

We moeten er trouwens geen doekjes om winden. Ons land telt 600 000 werklozen en de sociale zekerheid wordt onbetaalbaar. Men, weet nu al dat we straks met zijn allen langer zullen moeten gaan werken.

Is het dan zo hatelijk om te denken dat het stilletjes aan tijd wordt om de deuren te sluiten? Vol is vol. Een ander helpen is goed en mooi, maar er komt een moment dat je moet stoppen. En dat is als je er zelf begint onder te lijden. Wanneer je zelf geremd wordt in je groei en ontwikkeling. En dat is weldegelijk het geval nu.

De kostprijs van ons vreemdelingenbeleid is te hoog als wij straks verworven rechten zoals brugpensioen aan onze neus zien voorbijgaan. Men kan het wel tegenhouden. En men doet dat ook. Men doet het alleen niet overal.

Paulus.

Een strenger en ander vreemdelingen en immigratie beleid kan idd een deel problemen oplossen hier.

Maar dat alleen is niet voldoende. Wie een EU land binnen raakt en er een verblijfsvergunning heeft, mag zich over de hele EU verplaatsen.

Men moet dus dit probleem op EU-vlak aanpakken, net als het vergrijsigsprobleem trouwens.
Wij verliezen veel rechten en geld, juist door de machtzucht en kleinschalingheid van onze politici.
Jantje is offline