Los bericht bekijken
Oud 13 december 2018, 23:53   #1328
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.036
Standaard

Na 5 maand krijg ik een antwoord compleet naast de kwestie.

( Cc Minfin Crm Info Ccpb (MINFIN) <[email protected]>, Minfin Aagfisc Exp Po Pv (MINFIN) <[email protected]>)

Vraag Contactcenter FOD Financiën, 2018-007-429-06 MinFin:000041000004977

Ik laat het er niet bij, ik wil een duidelijk standpunt wat betreft de mogelijk foute informatie die men op de website van de overheid te lezen krijgt.

__________________________________________________ ______________

Beste,

Onderstaande vraag is reeds van midden augustus (bijna een half jaar nu) zijn ronde aan het doen in verschillende diensten van de federale overheid
en in uw mail vind ik evenmin een antwoord op een discussie die de rechtszekerheid van elke Belg die uit België emigreert op de helling zet.

Mogelijk is er van het oorspronkelijk bericht niet veel overgebleven en ik ben zo vrij om deze even te herhalen.

"Op het juridisch forum is er momenteel een discussie aan de gang

https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=49&t=90244

waarin wordt gesteld dat een emigrerende Belg tot 8 jaar na zijn verhuis verantwoordelijk is voor zijn bereikbaarheid voor de Belgische fiscus. / e.a. autoriteiten.
Men stelt dus dat hij verantwoordelijk is voor zijn adres, dat kenbaar is en kan worden geraadpleegd door de Belgische autoriteiten.

Over de te volgen procedures wordt veel rond de pot gedraaid en eigenlijk niks concreet uitgelegd.

In uw mail refereert ook naar de website van de overheid financiën met informatie die de stelling van mensen op het juridisch forum tegenspreekt.
https://financien.belgium.be/nl/part...ie-verlaten#q1


Graag had ik dus per kerende geweten wie van de twee gelijk heeft.
Ik hoop vervolgens dat het niet opnieuw 5 maand moet duren alvorens een antwoord te krijgen.

Deze mail is een 'open mail' wat betekend dat hij ook om mijn blog zal worden gepost.

Mvg Johan Daelemans
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden