Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2019, 17:25   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Tweeverdieners met 3 kinderen en dan financiële problemen? Dan moeten ze eerst de dure iPhone's, hun 4G GSM abonnementen, hun digitale TV met betaalzenders, hun netflix abonnementen, hun merkkledij en hun reizen weg laten. En waarschijnlijk nog tientallen andere prullen. Dan pas kan men spreken over financiële problemen. Maar soit iedereen doet wat hij zelf denkt wat het beste is. Van mij moeten gezinnen die -zoals de topictitel zegt- geen onverwachtse uitgave van 100 euro aan kunnen geen greintje medelijden of empathie verwachten.
Neen, dat weet ik.

Maar werkende armen gaan wel uw welvaart bedreigen door extreem links of rechts te stemmen en via die weg desnoods het geld bij u komen halen. Uw groepsverzekering plunderen, of de firmawagen van uw vrouw kapotbelasten.

Je kan ze dus best terug wat perspectief geven. Met doppers heb ik weinig compasie. Met werkenden die constant moeten sukkelen wel. Daar moeten we iets voor doen.

En het iphone verhaal is een chiche, die mensen gaan kapot aan hun woonlasten, hun electriciteit, hun gas, hun vervoer, hun zorg voor hun kinderen, hun eten...kortom, basisbehoeften. Als die hun electriciteitsrekening te hoog wordt kunnen ze niet even een paar duizend euro neerflappen en hun dak volparkeren met zonnepanelen. Dat doen de mensen met hogere inkomens. Waardoor hun basislasten dalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden