Los bericht bekijken
Oud 4 november 2017, 14:51   #67
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik vergeef de boze wereld voor al haar zonden omdat ik boven die boze wereld ben uitgegroeid en er niet in ben blijven steken...
En wat de boze wereld wel of niet met mij doet raakt mijn koude kleren niet (meer)...
Dat is de waarheid achter het in staat zijn om jezelf en/of anderen te vergeven...
In de overtuiging dat je zelf beter bent?, of omdat je weet dat ook alle zondigheid zijn reden heeft die van God komt, die immers ook de duivel is.
En dat je beter bent is niks bijzonders, want de wereld is zoveel groter dan jij met veel meer zonden dan jij zelf ooit zal kunnen volbrengen.
Citaat:
Wat kan het mij schelen als een andere veel meer geld heeft dan ik, dat een ander dat zelfs steelt van mij, als ik heb ingezien dat geld enkel het slijk der aarde is en in fine mij niets bijbrengt???
dat slijk is wel zo nuttig en zonder dat gaat het niet.
Citaat:
Daar gaat het om... maar gemakkelijk is dat niet...
En je kunt nu veel dingen, moraal, eerlijkheid... erbij halen, maar het gaat hier om je eigen leven en hoe het zou moeten zijn...
Je eigen leven vormt een eenheid met de wereld, zonder wie je niet zou kunnen leven en met wie je ook veel zondigheid deelt.
Zoals met name het geld.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden