Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2018, 15:13   #17
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tesla heeft toestemming gekregen van de overheid in Z-Australie om 50 000 powerpacks + zonnepanelen te zetten in sociale woningen. Op die manier maken ze in feite een virtuele powerplant.

Nice.
Wel ik geef dan een concreet voorstel : Tesla of wie dan ook plaatst bij mij zonnepanelen en een powerpack of meerdere packs. Voldoende om mij de nodige energie te geven die ik vandaag ook verbruik. In dal- en piekmomenten, overdag en 's nachts. De aansluiting aan het net mag weg en ik ben dus niet meer afhankelijk van derden. Zij geven ook een garantie dat de ganse installatie 100% blijft werken zolang deze niet is afbetaald. Ik betaal maandelijks net evenveel af als ik vandaag aan elektriciteit betaal. Geen eurocent meer maar ook niet minder. Dus het zal over meerdere jaren gaan (20 - 30 jaar?). Is er een probleem dan voorzien zij binnen de 4 uur een oplossing. Ik neem 4 uur maar als een theoretisch voorbeeld. Is het niet opgelost dan vervalt de afbetaling en is de ganse installatie direct mijn volledige eigendom. Er is ook nooit eender welke vorm van belasting op dergelijke installaties. Dus vandaag installeren wilt niet zeggen dat binnen enkele jaren de regering opeens met een belasting af komt.

De dag dat ze zoiets in die trend de mensen kunnen aanbieden en garanderen dan verkopen ze hun installaties als zoete broodjes. Dan mogen ze van mij ettelijke M² dak vol leggen en powerpack(s) plaatsen.

Maar vandaag wordt je per KW zonnepanelen belast en draai je zelf op voor de volledige kost van aankoop (en installatie). Ze hebben ons al eens liggen gehad met hun groene stroomcertificaten waarvan iedereen achteraf maar moest bijpassen om hun zelfgemaakte schulden weg te werken. Ik weiger 10.000 euro voor te schieten voor iets waar ik dan nog een belasting op moet betalen. (ik vermoed dat een complete installatie wel minstens zoveel zal kosten).
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden