Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2016, 18:58   #32
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Waar doe ik dat? Toch niet in deze draad? Of verwar jij soms politiek met geloof? Dat is dan wel héél erg hoor!
Dit gaat niet over het geloof in de Vlaamse identiteit, en over het feit dat GIJ het een goede zaak vindt dat dat versterkt wordt.
Leg mij eens uit waarom dat dat een goede zaak is.
En waarom Bourgeois, die ook betaald wordt met mijn belastinggeld zich daarmee moet bezighouden.
Want net zoals ik geen behoefte heb aan een opperwezen om mij aan vast te klampen, heb ik geen behoefte aan een 'supra identiteit' om mij aan vast te klampen.
En dus ben ik tegen een politicus die zich bezig houdt met het versterken van eender welke identiteit. Of het nu de Vlaamse , de Belgische of de Bulgaarse is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zou er nog aan mankeren!
Als nu alle religieuzen en nationalisten dat doen, zijn we op weg naar een betere wereld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Het is nu meer dan duidelijk. Bij u is religie en politiek één pot nat.
Totaal niet! Ik vind zelfs religie helemaal geen pot nat.
Enkel als ze privileges eisen zeg ik: liever niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, wel, wel! Dan bent u een uitermate gevaarlijk ventje. Nooit gehoord van scheiding tussen kerk en staat?
Wat een rare kronkel... Snapt ge wel zelf wat ge schrijft?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Tja! Bij u met uw soort karakter is dat wellicht niet mogelijk. Maar niet iedereen is zoals u. Gelukkig maar.
Persoonlijke aanval .... Wat verweet u de 'belgicisten' nu weeral?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht


Alsof ik dáár van wakker lig!

Maar verdorie waar in mijn postings in deze draad lees jij zoiets? Weet je, je bent bepaald paranoia!
Persoonlijke aanval .... Wat verweet u de 'belgicisten' nu weeral?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Ja natuurlijk, maar met uw gedachtegoed zie je inderdaad geen verschil, dat verbaast mij niet. Dat je dat verschil niet ziet maakt van u een persoon waarmee praten, laat staan een discussie voeren, uitermate moeilijk zo niet onmogelijk is. Om dergelijke individuen loop ik liever met een boogje heen.
Wel, leg mij het verschil eens uit. Ik ben 1 en al oor.

Om de grond van de zaak loopt u ook liever met een boogje omheen.

Want u hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het een goede zaak is dat de 'Vlaamse identiteit' versterkt wordt.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 maart 2016 om 19:00.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden