Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2021, 13:54   #49
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind de vraagstelling onnozel, want wie zich laat vaccineren voor "vrijheid" is een oen natuurlijk. Je vaccineert je omdat dat medisch relevant voor je is.

Stel dat je de vraag zou stellen:

Ga je anti biotica slikken ?

a) Ja, leve de vrijheid

b) Nee, ik blijf liever opgesloten.

Kwestie van het idiote te beseffen om geneesmiddelen te slikken 'voor vrijheid'.
Daar heb je wel een punt. Maar ik vond "ja" en "nee" te kort door de bocht. We moeten onze verantwoordelijkheidszin in het hoofd houden.

Als je geen vaccin wil, dan vind ik dat je de streep moet doortrekken en ook geen belastingen meer moet betalen. Nergens op. Geen BTW, geen onroerende voorheffing enz.

Je doet dan afstand van je burgerzin en je doet niet meer mee. Je kan je dan overigens niet aansluiten bij de mutualiteit, je betaalt geen RSZ, in het ziekenhuis moet je de volledige factuur zelf betalen. Je komt niet in aanmerking tot een autoverzekering, je betaalt 70 euro voor een treinticket naar Brussel. Een ritje met de lijn kost 50 euro.

Als je huis in brand staat zegt de brandweer "en dan? Hebt ge geen tuinslang ofzo?"

Ingebroken? Spijtig.

Iemand valt je aan op straat en je gaat naar de politie. De politie maakt een offerte met aantal gewerkte uren x het aantal agenten + opstellen dossier om jou te helpen.

enz...
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden