Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2021, 14:48   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Daar heb je wel een punt. Maar ik vond "ja" en "nee" te kort door de bocht. We moeten onze verantwoordelijkheidszin in het hoofd houden.

Als je geen vaccin wil, dan vind ik dat je de streep moet doortrekken en ook geen belastingen meer moet betalen. Nergens op. Geen BTW, geen onroerende voorheffing enz.

Je doet dan afstand van je burgerzin en je doet niet meer mee. Je kan je dan overigens niet aansluiten bij de mutualiteit, je betaalt geen RSZ, in het ziekenhuis moet je de volledige factuur zelf betalen. Je komt niet in aanmerking tot een autoverzekering, je betaalt 70 euro voor een treinticket naar Brussel. Een ritje met de lijn kost 50 euro.

Als je huis in brand staat zegt de brandweer "en dan? Hebt ge geen tuinslang ofzo?"

Ingebroken? Spijtig.

Iemand valt je aan op straat en je gaat naar de politie. De politie maakt een offerte met aantal gewerkte uren x het aantal agenten + opstellen dossier om jou te helpen.

enz...
Je vraagstelling bevat mijn antwoord niet.
Want ja, ik heb mij laten vaccineren.
Deels omdat ik gedwongen ben, zonder vaccinatie worden er mij deftige beperkingen opgelegd en moet ik opdraaien voor de kosten van zinloze coronatesten om bepaalde zaken te mogen doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden