Los bericht bekijken
Oud 16 november 2017, 17:48   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tis een lachwekkende situatie toch. Als je 940 neertelt kan je 282 recupereren, als je 941 neertelt wordt dat dan 235. Absurdistan heeft er niks aan.
Dat lijkt me nochtans eenvoudig uit te leggen.
Doe je gelijk vorig jaar, dan krijg je hetzelfde als vorig jaar.

Wil je iets extra uit de belastingspot halen? Dan moet je wel even dieper in je buidel tasten.
Waarom is het positief dat er meer centen in de pensioenkassen komen ? Omdat dat goed is voor de economie. Beter dan dat het op een spaarboekje blijft.

Vorige jaren verhoogde dat maximaal aftrekbare bedrag voor pensioensparen geregeld. Gewoon lineair.
Nu is het een extra stimulans om dieper te gaan.
Ik voorspel volgend jaar dat het gunstigere tarief voor de 940 euro afgeschaft gaan worden.
Mooie overgangsmaatregel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden