Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2018, 14:20   #53
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, misschien word er wel wat overdreven door de N-VA wat betreft de mogelijke gevolgen als men niets doet, maar de Sossen en groenen overdrijven ook over de impact voor de bevolking.
Zo heeft men de pesioenwet aangepast, maar vele vinden die aanpassinge wel normaal.
Immers wie zijn dienstjaren heeft volbracht, mag jonger op pensioen dat zij die op hun 30ste voor de overheid gaan werken.
Die ambtenaren zijn er dankzij de N-VA aan voor de moeite, ze mogen ook zorgen dat ze minsten 40 jaar hebben voor ze op pensioen mogen.
Het is dankzij de N-VA dat balibediende bij de gemeente geen zwaar beroep is geworden, maar dat de criteria voor zwaar beroep bij de ambtenaren gelijk is gesteld aan die van de privé.
Dus iemand die de moeite doet om te studeren, wordt dus gestraft ? Nogal hypocriet, langs de ene kant jongeren en hun ouders motiveren om de kids lang te laten verder studeren en hen op de schoolbanken te houden en langs de andere kant dat langer studeren te onderwaarderen door diplomabonificatie af te schaffen en de hooggeschoolden langer aan de slag te houden.

Waarom zou ik als universitair ambtenaar langer moeten werken dan iemand die op zijn 16de of 18de bij de overheid is begonnen (om wat voor redenen dan ook) ?

Bovendien, ik ben niet tot mijn 30ste blijven studeren, ik ben op mijn 22ste beginnen werken. Heb enkele jaren later nog wel gedoctoreerd, maar heb altijd eerlijk mijn RSZ moeten afdragen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden