Los bericht bekijken
Oud 25 december 2016, 14:14   #39624
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
In de Nederlanden zal er één taal dominant moeten zijn, dat is dus Nederlands en geen Fries of Frans.
De Nederlanden, ttz de 17 Provinciën, was wel een drievolkerenland. Het is volslagen onrealistisch en onhistorisch van dat anders te zien of te willen.

Citaat:
Verder geldt dat nu ook al het juridisch gebruik van het Fries beperkt moet zijn tot de eigen regio, tenzij men de eed zal afleggen.
Is dat nu niet het geval ? Het juridisch gebruik van het Fries IS toch beperkt tot Friesland, veronderstel ik.
Friesland zie ik, tussen haakjes, eventueel, als een vierde komponent in die konfederale staat.
Citaat:
Dus is het toch logisch te toetsen of men waarlijk de Nederlandse taal machtig is. Tenslotte zijn wij geen Europees parlement.
Toch ! Eigenlijk zie ik die Nederlandse konfederatie idd. ook als een "soort" Europeees parlement. Europa is in zekere zin ook een konfederatie.
Het is natuurlijk maar hoe ge "konfederatie" definieert.

Citaat:
Verder Vlamingen zijn Nederlanders en dus geldt dat automatisch de juridische status van het Nederlanderschap zal worden gegeven. Vergelijk het met de "Oekraïnse" bewoners op de Krim, de Russische federatie schonk hun ook Russische paspoorten.
Dat zou eingenlijk nu al moeten kunnen gebeuren. Dat dus Vlamingen automatisch zonder één enkele procedure de Nederlandse nationaliteit krijgen, (en dus een dubbele nationaliteit bezitten ) én Nederlanders uiteraard evenveel rechten in Vlaanderen dan Vlamingen zelf. (Blijft de vraag wie Vlaming is.)
Net zoals de Frans-Vlamingen de Belgische nationaliteit automatisch zouden moeten krijgen.

Citaat:
Analoog aan Noord Ierland omdat er de regel geldt dat indien men voorouders heeft in de republiek ook een Iers document kan aanvragen, zeer actueel nu met de Brexit.
Eh...? Een dokument ????
IK zou eerder denken in de richting dat katholieken uit Noord-Ierland automatisch door de Ierse Republiek de Ierse nationaliteit krijgen.
D?*t zou Ierse solidariteit zijn !

Citaat:
Over Frankrijk, in Frankrijk is er wetgeving dat inwoners van voormalige Franse gebieden het Franse staatsburgerschap kunnen aanvragen.
Zijn daarmee dan ook bedoeld, de Beneluxers, Rijnlanders en Noord-Duitsers ? Allen behoorden immers tot het Franse Keizerrijk. EN is dat staatsburgerschap dan ook kombineerbaar met het huidige, zodat men een dubbele nationaliteit bekomt, d?*t zou pas interessant zijn ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 december 2016 om 14:41.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden