Los bericht bekijken
Oud 25 december 2016, 20:30   #39631
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De Nederlanden, ttz de 17 Provinciën, was wel een drievolkerenland. Het is volslagen onrealistisch en onhistorisch van dat anders te zien of te willen.

Is dat nu niet het geval ? Het juridisch gebruik van het Fries IS toch beperkt tot Friesland, veronderstel ik.
Friesland zie ik, tussen haakjes, eventueel, als een vierde komponent in die konfederale staat.

Toch ! Eigenlijk zie ik die Nederlandse konfederatie idd. ook als een "soort" Europeees parlement. Europa is in zekere zin ook een konfederatie.
Het is natuurlijk maar hoe ge "konfederatie" definieert.

Dat zou eingenlijk nu al moeten kunnen gebeuren. Dat dus Vlamingen automatisch zonder één enkele procedure de Nederlandse nationaliteit krijgen, (en dus een dubbele nationaliteit bezitten ) én Nederlanders uiteraard evenveel rechten in Vlaanderen dan Vlamingen zelf. (Blijft de vraag wie Vlaming is.)
Net zoals de Frans-Vlamingen de Belgische nationaliteit automatisch zouden moeten krijgen.

Eh...? Een dokument ????
IK zou eerder denken in de richting dat katholieken uit Noord-Ierland automatisch door de Ierse Republiek de Ierse nationaliteit krijgen.
D?*t zou Ierse solidariteit zijn !

Zijn daarmee dan ook bedoeld, de Beneluxers, Rijnlanders en Noord-Duitsers ? Allen behoorden immers tot het Franse Keizerrijk. EN is dat staatsburgerschap dan ook kombineerbaar met het huidige, zodat men een dubbele nationaliteit bekomt, d?*t zou pas interessant zijn ?
Het Fries is beperkt tot Friesland, enkel in de Staten-Generaal mag men de eed zweren in het Fries.

Verder de Ierse kwestie geldt voor Noord Ieren die een Europees paspoort krijgen van de Ierse republiek.

Het klopt dat de Franse gebieden alle gebieden zijn welke onder Keizer Napoleon stonden en zijn famille, dus ook gedeelten van Duitsland, grappig hè?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden