Los bericht bekijken
Oud 13 april 2021, 05:55   #211
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Jij rekent op pure groepsimmuniteit. Daar zit iets in, maar het is niet de mirakeloplossing. De zwaksten zullen eerst sterven, juist. Er is echter niemand die kan garanderen of varianten na enige tijd de huidige jongere sterken niet aanpakt. Dat weet ik niet, en dat weet jij niet.
We gaan niet herbeginnen he. Groepsimmuniteit wil niet zeggen dat de ziekte verdwijnt voorgoed. Het wil gewoon zeggen dat het aantal zieken niet meer exponentieel toeneemt. Bij vrijloop (van een variant) wordt dat vrij snel bereikt, na enkele weken of een maand of zo (zoals bij de Chinezen waarschijnlijk).

Wat ik zeg is dat er maar 1 manier is om met een ziekte om te gaan: het U niet aantrekken. En dat sterft wie moet sterven, dat dood gaat wie moet dood gaan, en dat we medisch proberen dinges te vinden, vaccins, behandelingen, en zo voort, om dat te temperen. Eens we dat normaal vinden, dat een deel van het bestaan vinden, DAN is het probleem achter de rug, en enkel dan. Welke de tol zal zijn, inderdaad dat weet ik niet, maar dat heeft geen belang. Die tol zal zijn wat hij is. Voor griep waren we ook gewoon aan de tol van de griep, en we maakten daar geen spectakel van.

We hadden ook kunnen panikeren, en zeggen dat griep elk jaar voor meer doden zorgt dan het aantal moorden in het land, of zo, en elk jaar flippen. Nee, griep was gewoon aanvaard. Daar stierven mensen aan, maar dat was deel van het bestaan. Wel, de dag dat we dat voor corona ook aanvaarden, is het in orde. Of dat nu 10 of 100 keer meer zijn dan griep doden, speelt hierbij geen rol, er zal altijd wel meer volk overblijven dan dood gaat en dat is het ENIGE dat telt.

In werkelijkheid denk ik dat het gewoon vergelijkbaar met griep zal worden, eens iedereen al een paar keer ziek is geweest en/of gevaccineerd, omdat er toch kruis resistentie in de bevolking zal zijn dan.

Ik denk zelfs niet dat corona de dominante doodsoorzaak zal worden. Ze was dat vorig jaar al niet, met 5 keer minder corona doden dan andere doden. En nee, ik denk niet dat de maatregelen daar veel aan gedaan hebben, die hebben dat wat verschoven in de tijd, maar dat is het dan ook.

Ik denk niet dat corona in de komende 10 jaar voor meer dan 1 miljoen doden zal zorgen. Terwijl wij minstens zoveel normale doden gaan hebben. Er is dus geen enkele reden om U over corona druk te maken. In werkelijkheid denk ik dat het veel en veel minder zal zijn.

Citaat:
Wat nu voorlopig onderwerp van discussie is is de vraag of iedere maatregel nog te rechtvaardigen is.
Geen enkele is het ooit geweest. Want we moeten het toch allemaal verschillende keren opdoen. Daarvoor de maatschappij 2 of 3 jaar kapot maken is totaal zinloos.

Zoals ik stelde: de oplossing is eenvoudig van het te aanvaarden zoals het is, die ziekte. We hadden dat vanaf de eerste dag kunnen doen, en we kunnen nog 20 jaar hysterisch doen hierover. Dat bepaalt enkel en alleen het moment wanneer we BESLISSEN van het geen probleem meer te vinden dat ons aanzet om de maatschappij verder kapot te maken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 april 2021 om 06:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden