Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2012, 12:40   #6
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik krijg hier koude rillingen van ... al was het niet onverwacht.
Hoewel ik ook niet geloof in democratie in Egypte merk ik toch op dat er een tendentieus venijn zit in de staart van dat bericht. De schrijver is niet alleen sceptisch, hij is n.m.m. ook racistisch en hij geeft blijk van een diepe verachting van Egyptenaren in het algemeen:

Dit gebeurde op 11 februari.

Citaat:
Lara Logan, een knappe blonde journaliste van het Amerikaanse Tv-station CBS, wist afgelopen februari al beter, nadat zij door meer dan 300 islamitische mannen op gruwelijke wijze werd verkracht en aangerand op het Tahrirplein in Cairo. Terwijl omstanders foto’s stonden te nemen met hun mobiele telefoon…
Door 300 mannen verkracht en aangerand? Zijn de mannen geteld en was het aanranding of verkrachting? Allebei is onzin. We moeten dit in een groter verband zien want op 11 februari trad ook president Moebarak af. Mij dunkt dat de daders een knokploeg van de politie vormden. Wat er aan vooraf ging:

Op 25 januari bij de betogingen op de "dag van de woede" werden demonstranten op het Tahrirplein in Caïro door de politie met rubberkogels, waterkanonnen en traangas de betogers uiteen gedreven en er vielen drie doden. Op 26 januari werden 1000 betogers gearresteerd en er waren toen ook twee agenten omgekomen. Twee dagen later vielen er twintig doden. Op 2 februari vielen medestanders van Moebarak op paarden en kamelen de antiregeringsbetogers aan. Wat betreft journalisten:

Citaat:
3-9 februari: Het geweld tussen de betogers en tegen journalisten hield enige tijd aan. De Nederlandse journalistenvakbond NVJ raadde journalisten af naar Egypte af te reizen en de Nederlandse ambassade evacueerde op 3 februari vijf Nederlandse journalisten uit een hotel in Caïro. In de gevechten wisten de betogers stand te houden tegen het geweld en uiteindelijk verdwenen de pro-Moebarakdemonstranten (grotendeels politiemensen in burger) van de straat.
In een toespraak op 10 februari zei Moebarak dat hij alle eisen had ingewilligd en dat hij zou aanblijven. Op 11 februari braken er opnieuw grootschalige protesten uit. Die dag trad Moebarak af en er werd die avond op het Tahrirplein groots feest gevierd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Egyptis...tie_%282011%29

Uit het voorgaande blijkt dat Lara Logan op 11 februari niet op het Tahrirplein had moeten zijn. Zij werd uiteindelijk in bescherming genomen door Egyptische vrouwen. Haar verkrachting was een incident dat de Egyptische bevolking niet aangerekend mag worden.

Laatst gewijzigd door Piero : 27 januari 2012 om 12:41.
Piero is offline