Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2019, 13:00   #186
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Behalve "meer voor mij" is dat heel zelden het geval. Omdat "betogingen" meestal rond simplismen draaien bij een complexe problematiek.
Ik vind het hier toch erger, want het zijn kinderen.
Vandaag in DS een artikel onder de titel "De groene geest met de paplepel ingegeven" met een portret van de betogende jongeren: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190117_04110760
Ik vind het erg hoe de geest van die kinderen vergiftigd wordt door hun ouders en zelfs door hun leraren met totaal foute denkbeelden.

Het begint al direct vanaf het begin: "Vandaag zijn wij de baas! Weg met al die auto’s!": de cliché der cliché's: de auto als de bron van alle kwaad.

"Ze zijn ons milieu aan het verpesten", zegt een jongen, 14 jaar oud. "Ze zeggen dat alles weer goed komt en doen niets."
Dat komt totaal niet overeen met de realiteit die ons leert dat alle aspecten van het milieu jaar na jaar verbeteren dankzij de continue verbeteringen die overheid en industrie realiseren.

"Soms krijg ik panische aanvallen als ik hoor dat het over vijftig jaar met de wereld gedaan kan zijn. Ik ben vaak bang. En ik denk dat het bij de meesten is zoals bij mij.", een meisje van 17.
Dat is toch vreselijk? Wie jaagt dat kind angst aan met dergelijke klinkklare onzin?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden