Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2022, 15:12   #392
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Allemaal politiekgelul en belastingsgeld voor een slag in water, gewoon om te bewijzen, ja om wat te bewijzen?
Geef ik u gelijk in.
Ikzelf heb hier bij het begin van de Demir vraag om een commissie op te richten al geschreven dat dit de Demir doofpot ging worden.
Politiekertjes hadden toen al afgesproken elkaar te beschermen en af te schermen van de verantwoordelijkheid;
Als ik zie dat een politieke nul als Schauvliege er zomaar gaat vanaf komen, dan ben ik gescandaleerd.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Met elkaar in politiek de vinger te wijzen geraakt de zware milieu overtreding van 3 M niet opgelost.
Als politiek nu eens stopt met de zwarte Piet naar elkaar te schuiven en samen de bestuurders van Bestendige Deputatie eens een flinke politieke trap geven in hun kruis zodat zij onmiddelijk in gang schieten.
Ook hier hebt u gelijk dat 3M de vervuiler is en dus verantwoordelijk.
Ook hier hebt u gelijk dat de betrokken overheidsdiensten gefaald hebben.
MAAR
U gaat hier veel te gemakkelijk voorbij aan de politieke eindverantwoordelijkheid. Het is duidelijk dat in 2017 de situatie en de gezondheidsgevolgen ervan bekend waren bij de betrokken politici. (De rechtse huilkoren spreken zelfs van 2004). ALS 3M faalt, als de ambtenaren falen....dan is het de taak van de politiek om de burger van info te voorzien. Als de fluiter van A'pen doodleuk komt beweren dat ZIJN ministers besloten hadden niet te communiceren over PFOS, en hij dan ook maar zijn bek hield, dan gaan op zijn minst die politici zwaar in de fout. Fout genoeg om ze op te sluiten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
ADe enigste politieke verantwoordelijkheid is de bevoegde minister voor dat departement en als die Bestendige Deputatie niet kan laten bewegen in deze materie moet die onmiddelijk ontslag nemen.
Ik weet hoe die vergunningen werken en wat er kan gebeuren bij niet naleving, heb zelf een bedrijf gehad met hinderelijke inrichting klasse 1
Dit is, gezien het aantal politici dat op de hoogte was, pure zwans. Dit gaat niet meer over een vergunning (idd provincie bevoegdheid), ook niet meer over een milieuinbreuk (ambtenaren) maar over het niet communiceren van politici in een zaak die potentieel gevaarlijk zou kunnen zijn voor de volksgezondheid.
En dat is doodsimpel en recht door zee de bevoegdheid en de plicht van politiekers.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden