Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2022, 09:05   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel van mijn vrienden hun privé pensioen draait rond de 16/1700 euro netto. Ik heb ook vrienden die ambtenaar zijn geweest. Geen enkel heeft een pensioen van 3500 euro netto. De meeste naar ik verneem zitten rond de 2000 netto.

Ambtenaren loopbanen zijn meestal eenzijdig volledig. Als je een gemiddelde neemt van de pensioenen in de privé zitten daar ontzettend veel mensen bij vooral dan vrouwen die haftijds hebben gewerkt periodes met uitkeringen ziektedagen en zelfs periodes van zelfstandige.
Gelukkig heeft de nva-minister v financiën Van Van Overtveldt ervoor gezorgd dat de bijdragen van zelfstandigen niet verloren gingen voor die mensen, bij een gemengde loopbaan.
De sossen vroeger gunden die "kapitalisten" die vb. een paar jaar zelfstandig geweest waren, den hond zijn kloten. Hun bijdragen werden gewoonweg genegeerd.
Ik kan het weten, want mijn heksie perfeksie is enkele jaartjes zelfstandige verpleegster geweest.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden