Los bericht bekijken
Oud 19 november 2008, 15:48   #174
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De 'humanoïde' vorm is logisch onder de ons gekende omstandigheden maar de chemische samenstelling (dus de ons gekende omstandigheden) is wel irrelevant als het om de ontwikkeling van leven gaat?

Daar zit een tegenspraak.

Ik hou er verder mee op hier, maar nog kort:

1. er bestaan ufo's: regelmatig zien mensen zaken vliegen die ze niet kunnen thuisbrengen.

2. sommige van die ufo's gebruiken schijnbaar technologieën die niet bekend zijn bij de grote massa.

Als je op zoek gaat naar een verklaring van 1 en 2 stel je vast dat veel ongeïdentificeerde vliegende voorwerpen achteraf verklaard kunnen worden door logische, controleerbare gegevens: een weerballon, een vlucht zeemeeuwen, een testvlucht, weerfenomenen, magnetische straling, foutieve inschattingen qua afstand en perspectief, enz.

3. Voor de niet-verklaarde fenomenen zijn hypotheses voor handen. Die hypotheses variëren van plausibel (een militaire, tot nu toe onbekende technologie) tot zeer onwaarschijnlijk (grijze mannekes van Alfa Centauri in een sportufo op zoek naar slachtoffers die ze kunnen bezwangeren).

Ik ben tot bewijs van het tegendeel geneigd de meest plausibele verklaring voor mogelijk te houden en de anderen als fantasie af te doen.

4. Verschillende mensen vertellen verhalen over ontvoeringen door en ontmoetingen met aliëns. Veel van die verhalen zijn gelijkaardig in hun beschrijving van de 'omgeving' waar ze terecht komen, hun reactie in de vorm van immobilisme en wat de aliëns met hen uitspoken. Vaak zit er een seksuele connotatie in het verhaal.

Ik heb in mijn leven al heel wat bizarre en vreemde verhalen gehoord. Als een verhaal in mijn oren té fantaisistisch klinkt, ben ik geneigd dat verhaal te toetsen aan al de mij bekende maatstaven. Als het daarmee niet overeenstemt, klasseer ik het als 'onmogelijk' of 'onwaar' of 'onwaarschijnlijk'. Dat doe ik tot nader oorder ook met al deze verhalen.

Wie zijn tijd wil verdoen met onvoorstelbare en compleet oncontroleerbare verhalen die mensen uitkramen, wens ik daarbij veel plezier. Maar ik moet vaststellen dat de belangrijkste vraag niet zozeer is of er intelligent leven buiten de aarde is maar of er eigenlijk wel veel intelligent leven òp aarde is.
3 en 4 : het is net jij dat de nadruk legt op de "sexuele connotatie " in de Alien-verhalen. Dit zegt dus weer vooral veel over jezelf
Verder, als de verhalen van die verkrachte mensen moesten kloppen is het nogal wiedes dat hun uitleg een "sexuele connotatie " heeft
Tot slot, intelligent leven bestaat dus wel degelijk op aarde. En we hebben zelfs een variant : klaarblijkelijk intelligent leven. Mensen die een zeker opvoeding en scholing genoten hebben, redelijk belezen zijn en dan toch nog de grootste logica-fouten maken die je maar kunt vinden...Godsdienstfanaten maken daar deel van uit, en hun opvolgers : de Wetenschap-Aanbidders. De ultra-rationele "enkel 100 % bewezen- gelovigen". Nadat de mensheid duizenden jaren de grootste religieuze onzin geslikt heeft, en nog steeds slikt, voor meerdere miljarden onder ons, geloven ze nu in niks anders meer als de volledig, wetenschappelijk bewezen harde feiten . Elke spiritualiteit is uit den boze, elke spontaniteit, elk instinct, alles wat niet onmiddellijk bewezen en verklaard kan worden is verdacht en ongeloofwaardig...Aan zulke mensen denk ik als ik jou, en een paar anderen hier, lees. Ik zelf zeg ook niet van "ik ben zeker dat Aliens bestaan en ons geregeld bezoeken ", maar vind het een interressante hypothese, die wel eens waar zou kunnen blijken. En laat ik nu bevestiging krijgen van notabene geleerden, astronauten, militairen en andere mensen die het fenomeen van dichtbij kunnen bestuderen en/of waarnemen hebben ...!! De moeite niet waard om over na te denken ? Ik zou zeggen van wel.
piraat is offline   Met citaat antwoorden