Los bericht bekijken
Oud 7 november 2010, 09:25   #448
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, dat zei ik toch van in het begin. Waar mijn vrouws vriendin woont, is een woonwijk in Katwijk aan Zee. En die straat verschuift de hele tijd. Ook de rest van de woonwijk heeft trouwens een heel merkwaardig patroon dat de auto naar het achterplan duwt. Van een dergelijke structuur kunnen ze bij ons nog iets leren bij de aanleg van nieuwe woonwijken. Heel geschikt om de trage weggebruikers een veel prominentere plaats te geven.
jan, er staat hier nu een snelheidscontrole (eenbord die zie toont hoe snel je rijdt met radar en batterijtjes) in de straat

je zegt zelf dat je geen statistieken hebt. Kijkmet dat bord te zetten weet je automatisch hoe snel iedereen rijdt, gemiddeld en modaal op die plaats. toegegeven dat bord doet vertragen, dus het beinvloedt het gedrag, maar kom afstand doen daarvan, je hebt een beeld

Wel ik ben zeker als op die plaats zou blijken dat iedereen te snel rijdt, gaan ze gewoonweg daar een controle zetten, nu zal blijken dat daar niemand te snel rijdt, je kunt zelfs meestal niet omdat er gewoon links en rechts auto's geparkeerd staan ende straat is daardoor iets te smal geworden om nog snel door te krossen, betrap je de gemiddelde chauffeur rond de 40, terwijl stel je voor je 50 per uur mag... De realiteit is majeur lager dan wat het bord toont. Dus daar snelheidscontrole doen loont niet.

Maar kom. Het kan toch echt niet moeilijk zijn om aan te tonen dat de snelheid gewoon functie is van de breedte van de weg en niets te maken heeft met 'drang naar onveilig gedrag' van de mens.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden