Los bericht bekijken
Oud 7 november 2010, 09:33   #450
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar kan ik mij best in vinden. Men zou ook als bijkomende maatregel een verplichte variabele verzekering kunnen opleggen: hoe minder kilometers, hoe goedkoper; hoe meer kilometers, hoe duurder de verzekering. Gedaan dus met de forfaitaire autoverzekering.

Wat het tanken betreft, denk ik dat dit heel moeilijk wordt. In de eerste plaats omdat er vrijheid van goederen is binnen de EU (en zelfs buiten de EU mag je legaal je tank vol gaan gooien). Als iemand dicht bij Luxemburg woont, dan gaat die toch netjes over de grens tanken. En zo spaart hij die bijkomende belasting uit.
het gaat gewoon over een taks die je moet betalen voor uw mobiliteit in Belgie. De grensbewoners gaan inderdaad kunnen volgooien over de grens, maar hoeveel procent is dat ?

Stel dat je voor die mensen een 'GPS matching' invoert, en als die inderdaad altijd naar Duitsland zit te rijden, so what, hij vervuilt hier duidelijk de weg niet..

Het grotere probleem is de vele buitenlanders die in Belgie tanken die niet betalen. Stuur je die ook een aanslag, op basis van het principe, dat belgen ook op de autostrade moeten betalen...

Het andere grotere probleem is ten laste van de privé of het bedrijf bij leasing, normaal ten laste, gezien het hier over de conversie van de vaste kost naar een variabele kost gaat ?

Het nog andere probleem, doe je bedrijven dit aftrekken of niet , gezien taks en verzekering aftrekbaar zijn ja uiteraard?

etc.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden