Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2020, 13:25   #1684
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik neem aan dat u 'misbruik' een uitgesproken voorbeeld vindt van een 'problematische opvoedingssituatie', die dus tegen een factor van 8 minder vaak voorkomt bij adoptiegezinnen. Daarnaast is er het puur logische argument van de 'motivatie' an sich die alleen al daardoor gemiddeld meer aanwezig is doordat men zich kandidaat moet stellen en een heel parcours doorlopen. Dat heeft dus niets met homofielen an sich te maken, maar homofielen adopteren nu eenmaal vaak (binnen de huidige wet helaas, die geen discriminatie toelaat ten voordele van normale gezinnen).



Je hebt kortom nog altijd niet het verschil tussen een toevallige correlatie van factoren en een direct verband begrepen, daar kan ik ook niets aan doen. En ja, het was de krant - die dit ook nergens duidelijk maakt zodat irrationele lezers zoals u een niet-steekhoudende conclusie trekken - wellicht om 'positieve berichtgeving' te doen, kortom propaganda.
Wanneer ik een onderscheid maak tussen problematische opvoedingssituatie, wat een veel breder begrip is dan misbruik, helpt het niet wanneer u dat weer op dezelfde hoop gooit en in herhaling valt.

Maar u bent eens duidelijk, voor u zijn homofielen die adopteren zijn abnormaal en zij moeten gediscrimineerd worden. Dat de wet dit niet toelaat ziet u als een tekortkoming.

De verleiding is te groot om niet opnieuw de draak met uw mening te steken, op welk moment heeft het u ooit geholpen om de intellectuele capaciteiten van discussiepartners proberen te ondermijnen en hielp het om gelijk te krijgen?

U begon over " positieve propaganda" omdat de conclusie van het artikel niet in uw wereldbeeld past, en nu noemt u wie daar niet in mee gaat " irrationeel"?

Wel; laat me dan stellen dat uw onvermogen om homoseksualiteit te aanvaarden en uw gebrek aan kennis om daar juist over te oordelen, factoren zijn die persoonlijk bij u voorkomen; maar geen eindeloze beperking mogen vormen voor een redelijke discussie.
alice is offline   Met citaat antwoorden