Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2016, 19:12   #31
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wat vrijetijdskledij betreft, zou ik bvb. Zeeman aanraden. Het gaat heus niet kapot in een wasmachine, en ik heb de ondervinding dat die kleren toch vele jaren kunnen meegaan. OK, 't is geen statussymbool, maar prijs/kwaliteitsverhouding is zeer goed. Laatst 4 broeken gekocht voor 20€, en weer gesteld voor een paar jaar.
Ik heb kousen en regenkledij gekocht in Zeeman. Ik had kousen die ik 's morgens nieuw aanhad op het werk en 's avonds al gescheurd waren van de wat ruwe binnenkant van de werkschoenen.
De regenvest, de waterdichtheid was een opgespoten rubber aan de binnenkant, na enkele maanden hing die overal in flarden. De regenbroek scheurde de 2de of 3de keer aan het kruis toen ik op de fiets stapte.
Om een merk te noemen: ik heb lang geleden ooit een kwaliteits kostuum vestje gehad van het merk "Pierre Cardin". Enkele jaren terug kwam ik dat merk (voor de eerste keer na al die tijd) terug tegen in Zeeman, bij kousen. Ik kocht ze met de gedachte dat het kwaliteit moest zijn. Het waren die van hierboven, na 1 dag dragen al vuilbak. Om maar te zeggen, wat vroeger was, betekent niet dat het vandaag nog steeds zo is.
Ik heb veel geleerd in recente jaren. Ik weet nu welke materialen kwaliteit zijn, en welke niet. De eigenschappen ervan. Kijk naar de etiketten. Sterkste kledij is die van 100% scheerwol. Grootste brol is katoen. Scheerwol kousen gaan een half jaar mee. Katoen een paar weken. Met uitzondering van dikkere jeans, die gaan nog lang mee. Polyester is goed als sportkledij. Je kunt in de regen rijden, nat zijn, regen stopt en na een kwartier is je polyester kledij weer droog en ziet er okee uit, terwijl katoen nog dagenlang natblijft, en er zo lelijk uitziet als wat.
Maar je kunt ook gelijk hebben met Zeeman, het is vermoedelijk louter een kwestie van weten wat je koopt, ook de reden van dit onderwerp.
Dus als u de Zeeman merken waarmee u goede ervaring heeft kunt zeggen, is dat een waardevol gegeven voor anderen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden