Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2019, 20:35   #83
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Noem mij eens 1 afspraak die op een relatief eenvoudige wijze wereldwijd goedgekeurd werd?
Ik denk dat wereldwijd afspraken maken aangaande een 1,5-kind politiek alles behalve relatief eenvoudig gaat zijn.
En iedereen moet meedoen want degene die niet meedoen overheersen binnen tweehonderd jaar heel de wereld.

En praktisch; hoe ga je mensen zo ver krijgen dat ze allen samen gemiddeld niet meer dan 1,5 kind krijgen?
Boetes als je er meer hebt? Wat zou willen zeggen dat zolang je geld hebt je mag kweken zoveel je wil.
Verplichtte sterilisatie na je tweede? Euthanasie van het derde?

Op papier klinkt het mooi maar ik vrees voor de mogelijke uitvoerbaarheid.
Het voordeel van dit voorstel is dat het zeer concreet en zeer duidelijk is, het geeft op termijn ook een impact die je met geen enkele andere maatregel kan bereiken.

Meer nog, Anuna haar klacht dat er momenteel niets gebeurd is onterecht, er gebeurd van alles (geef één vb:windmolens – kan je zien als een stap in de goede richting en zo zijn er veel op te noemen).

Maar die verzameling van dat alles lijkt niet te volstaan.

Niet moeilijk, je neemt een maatregel en tegen de tijd dat ie wat resultaten zou moeten opleveren heeft de realiteit (stijging aantallen) het initiatief -dat op zich niet slecht hoeft te zijn- al teniet gedaan.

Het is dweilen met de kraan open.

Tot nu toe heeft blijkbaar nog niemand het nut ingezien om de kraan vooreerst eens dicht te draaien (of op z'n minst een heel stuk minder open te laten staan).
Daarom toch wel proficiat aan fdw dat ie wel zijn nek uitsteekt.

Hoewel het dus eenvoudig en technisch bij wijze van spreken een makkie zou zijn, heb je gelijk dat het er daarom niet als vanzelf zal komen.

20 jaar geleden was het dat nml ook al.

Men vond het toen niet nodig en er blijft heel veel kans dat men het ook nu nog steeds niet nodig zal vinden.

Laatst gewijzigd door satiper : 14 mei 2019 om 20:38.
satiper is offline   Met citaat antwoorden