Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2019, 09:32   #71
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomm
1.Maar zo zou Europa bijdragen aan het creëren van een nieuwe economische concurrent, en zou slecht zijn voor big business, dus het gebeurt niet.
Tenslotte mensen hier opleiden (vooral in technische beroepen, ingenieur, dokter, etc.) met een beurs, op voorwaarde dat ze na hun studie terugkeren naar hun eigen land.

2.Mensen blijven maar veel kinderen maken, vooral dan de armsten (daar heeft frankenstein een punt) gewoon omdat er geen enkele vorm van sociale zekerheid is. (ze hebben ook geen toegang tot voorbehoedsmiddelen en seks in de enige ontspanning die ze kunnen betalen)
1.Wat Nederland doet is krankjorum. Surinamers die in Nederland studeren moeten woekerrentes betalen over hun studie schuld, veel meer dus dan Nederlanders. Ergo blijven in Nederland plakken om hun studieschuld te betalen. Eenmaal de kinderen geboren zijn; zie je deze knappe koppen nooit meer terug.
Op voorwaarde dat hun studieschuld wordt kwijtgescholden dat als ze naar land van herkomst gaan zou inderdaad de norm moeten zijn.

2.Ik zie het op (pikzwarte) scholen in Suriname. Kinderen met gedragsproblemen, suikerziekte of hypertensie op hun 9e jaar om maar een eng voorbeeld te noemen. Helaas zijn het de moeders van deze genoemde kinderen die zich voortplanten bij de neet -- en trekken zo de andere negers naar beneden. Ergens jammer dat dit punt niet wordt aangehaald omdat men bang is voor racist te worden uitgemaakt; het is echt een kernprobleem in de zwarte gemeenschap. Dit zijn mensen die het leven geen hol interesseert; noch voorlichting. Mijn vrouw heeft dit soort mensen ook via tantes, neven en nichten in de familie en ergert zich er 'groen' aan. Het is gewoon asociaal gedrag waar de zwarte gemeenschap als geheel op wordt aangekeken. Deze asociale groep groeit -- ik kan het niet laten.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 mei 2019 om 09:49.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden