Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2020, 11:09   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Mogen vuilbekken een politica op haar plaats zetten?

Als die vuilbekken denken dat er iemand op zijn plaats gezet moet worden, mogen zij dat dan zeggen?

titel: ‘Dit soort moet buiten’: nieuwe woordvoerster Open VLD belaagd op Facebook
link: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200531_04976901


Citaat:
Open VLD-politica Zelfa Madhloum heeft op sociale media een brij van racistische commentaren ontvangen, nadat ze werd aangesteld als nieuwe woordvoerder van de net verkozen voorzitter Egbert Lachaert.

‘Ik krijg de fantastische kans om voor Open VLD te gaan werken. En dit is dan de bagger die je naar je kop krijgt, gewoon omdat mijn voornaam ‘Zelfa’ is en mijn ouders Iraakse roots hebben? Maakt mij dat minder Vlaams en minder liberaal? Voor mezelf geldt: integendeel, meer dan ooit’, schrijft Madhloum bij een collage van racistische commentaren op Facebook.

De commentaren gaan van ‘Als ze door mijn voeten durft lopen, schop haar kreupel’, over ‘een bruine’ tot ‘dit soort moet buiten’. Daarnaast krijgt Madhloum ook tientallen commentaren met een arsenaal aan losse scheldwoorden naar het hoofd geslingerd.

Op Twitter staken onder meer Gwendolyn Rutten (Open VLD), Meyrem Almaci (Groen) en Zuhal Demir (N-VA) de geviseerde politica een hart onder de riem. ‘Het went nooit helemaal, maar je wordt dit soort leeghoofden wel gewoon’, reageerde Demir. ‘Het raakt je op de duur niet meer.’

Madhloum is een 29-jarige politica uit Puurs die werd geboren in Antwerpen. Bij de verkiezingen stond ze vijfde plaats op de Antwerpse Open VLD-lijst voor het Vlaams Parlement.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden