Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2018, 14:14   #52
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De zaak Albán dient onderzocht uiteraard. Volgens het regime is het zelfmoord doir van 10de verdiep te springen.

Maar als we dingen in perspectief beginnen plaatsten laten we niet vergeten dat in landen als Colombia en Honduras het aantal doden door de overheid of paramilitaire groepen veel groter is dan in Venezuela. Maar niet zo interessant om te vermelden in de westerse media aangezien de VS die regimes steunt. In een klein landje als Honduras werden meer als twee dozijn regime kritische journalisten vermoord dit decenium door een regime aan de macht geholpen door de VS na een staatsgreep met naderhand schijnverkiezingen die geen Europese waarnemer durfde homologeren gezien de repressie. Maar dat hoeven we niet te weten he? Onze misdaden daar moeten we het niet te veel over hebben. Daardoor ontstaat er een verkeerd beeld over de realiteit in de wereld bij de gemiddelde westerling.

Of neem nu dat nieuws vandaag waaruit blijkt dat de Verenigde Arabische Emiraten een VS bedrijf ingehuurd heeft (met medeweten van state department natuurlijk) om tientallen politieke en religieuze leiders in Jemen te vermoorden. Geen terroristen he. Dat begon in 2005 onder vredesduif Obama. Dat is allemaal geen nieuws waard in de westerse Main stream media want u wordt verondersteld slecht te spreken over Venezuela of Rusland of Iran of China op een need to know basis over misdaden. Op basis van anekdotes via wat men 'nieuws' noemt. En dan heb je mensen die op basis van dat fake wereldbeeld hier opinies komen ventileren over wie de goeden en slechten zijn. Statistieken of rapporten lezen ze niet. Ze zetten de TV op lezen de krant of scrollen op Facebook.

En ze zijn akkoord als Facebook een Jones censuur ballonnetje doet opgaan maar van de vele nieuwssites die naderhand verweiderd werden daar hebben ze geen opinie over want ze weten het niet eens.

Over Colombia en een paar andere bondgenoten ga ik niet eens beginnen. Om de haverklap wordt er wel een sociaal activist vermoord. Of het nieuws deze week van hoe er jaarlijks tietalken mensen worden vermoord aan de VS Mexico grens door een overijverige grenswacht die seriemoordenaars lijkt aan te trekken uit op de jacht op mensen.


Met veel van wat je daar zegt ben ik het eens natuurlijk. Maar waarom zou ik fake news sites meer moeten geloven dan mainstream media die meestal werken met gecontrasteerde berichtgeving? KLeinere nieuws outlets hebben , alhoewel geen fake news sites, ook meestal de middelen niet voor hoge kwaliteitsjournalistiek. Persoonlijk heb ik, zonder dat je bronnen aangeeft, geen zicht op wat jij beweert strakke censuur te zijn op nieuwssites. Dat geldt ook voor wat je zegt in de Obama passage van je post.

FB en sociale sites en fora hebben het recht beroepstrollen buiten te gooien en inderdaad ik verkies dat ze dat ook doen. Wat hier bijvoorbeeld ook niet genoeg gebeurt. Dat zijn overigens geen 'democratieën' en dit forum laat zich daarop voorstaan (terecht).

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 oktober 2018 om 14:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden