Discussie: Wij zijn Germanen.
Los bericht bekijken
Oud 28 november 2022, 22:08   #211
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Dat snap ik. Maar wat ik bedoelde is dat ik begrijp dat er geen 100% zuivere Germaanse bloedlijn bestaat, net zo min als er een 100% zuivere Romaanse bloedlijn bestaat. Eeuwen van migratiestromingen hebben voor de nodige 'vermenging' gezorgd. Uiteraard. Maar dit wil niet zeggen dat er geen genetische verschillen meer zijn tussen bijvoorbeeld Fransen en Duitsers, want die verschillen zijn er natuurlijk wel degelijk. En dus kan het zo zijn dat Vlamingen meer erfelijke factoren gemeen hebben met Nederlanders en Duitsers dan met Fransen, wat ook daadwerkelijk zo is, en gezien de geschiedenis volstrekt logisch is.
Dat is zelf wens conclusie. Ik voel me beter aan in Frankrijk dan in Nederland of Duitsland. De Fransen hebben meer dat droit a la différence gevoel dan in Nederland waar alles saai en gelijkaardig is. Laat staan Duitsland waar ik geen goed gevoel heb met hun evolutie die slechte herinneringen van decennia geleden oproept. Een week terug twee botsingen voor gehad in de luchthaven van Frankfurt. Eén aan de bagage en lichaamcontrole waar de man zéér brutaal was en ik me heb omgedraaid om de Hitler groet te maken (zéér gevaarlijk in Duitsland (streng verboten) en dan in de toiletten in de transit waar de man me doorstuurde naar een toilet 200 mt verder omdat men de toiletten had omgevormd naar vlieg en luchthaven personeel en andere toiletten voor passagiers only. Mijn pis was blijkbaar onzuiver. Na discussie zei hij in het Duits Engels "it's the rule".
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden