Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2014, 12:01   #641
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben niet verplicht om iemand volledig te quoten. Je kan niet ontkennen dat je schreef wat ik quote. En dat is dat je toegeeft dat er 20 jaar niets gedaan werd aan het vreemdelingenprobleem uit schrik om met het VB geassocieerd te worden. Dit terwijl de "democratische" partijen het VB zélf demoniseerde en daarbij zelfs de staatsomroep inschakelde.
Aangezien ik heel goed weet dat jij niet dom bent, en zeer zeker de kracht van de nuancering kent ga ik niet doen alsof ik geloof dat je niet beseft dat door iemands zin onvolledig te citeren je er een andere draai kunt aan geven.

De originele zin was voldoende duidelijk in zijn geheel, maar er stonden enkele zaken in die niet in je kraam pasten dus liet je die maar weg...

Citaat:
Je hebt ook geen tegenargument gegeven voor het feit dat zowel het VB als de N-VA uitgesloten worden wegens hun communautaire agenda. De ene partij wordt machteloos gemaakt via een cordon. De andere moet haar communautaire programma afzweren wil ze niet eveneens uitgesloten worden. En dit ondanks 33% van de Vlamingen het met het partijprogramma van de N-VA eens is. Anders hadden ze wel op een andere partij gestemd.
Moesten jij en ik dit discussiepunt nog geen 20 keer uitgespit hebben...
Het blok is uitgesloten van de mogelijkheid tot besturen via een cordon dat er gekomen is omwille van het racistisch karakter van het blok. Of dacht je dat de toenmalige VU het cordon mee goedkeurde omwille van communautaire redenen ?
N-VA is nergens van uitgesloten, is een normale politieke partij en zat al negen jaar in de vlaamse regering, neemt er nu de leiding zelfs van, zit in tientallen coalities op gemeentelijk vlak, enz enz.
Een cordon is een principiële beslissing, die absoluut is en absoluut werkt.
Een politieke afweging of men ja dan neen lokaal, regionaal of federaal met n-va in zee gaat is de normale werking van politiek.
Moet men gaan janken dat n-va de PS 'uitsluit' ? Neen, natuurlijk niet. Dat zijn zaken die normaal zijn in het vormen van politieke coalities.
Nu ziet het ernaar uit dat de kamikaze het op federaal vlak gaat halen. Perfect wettelijk en helemaal niets verkeerd aan. Dat PS en sp.a dat zullen betalen is duidelijk maar ook voor hen draait de politiek via dezelfde regels inzake coalitievorming. Zorgen dat je erbij bent is de kunst.
Had het anders gelopen dan zou er wellicht een tripartite gekomen zijn zonder n-va, en die zou even perfect wettelijk geweest zijn en ook daar zou niets verkeerds aan geweest zijn.

edit : voor wat betreft dat communautaire. Dat n-va zijn communautaire agenda moest wegstoppen wisten zij reeds van ver voor de verkiezingen. Los van alle retoriek : de wever is geen uil. Die besefte héél goed dat hij alleen stond en nooit na de 6e nog eens een carrousel zou kunnen op gang trekken. Moest hij dat niet beseft hebben zou hij nooit vanaf september 2013 de voorbereidingen in gang gestoken hebben die we toen bediscussieer den onder de noemer 'de bocht van bracke' en die nu in de praktijk gebracht worden. Normale politieke beslissing, de wever wist heel goed dat hij met zijn 33% aan één kant van het land niets kon afdwingen, dus past hij zich aan. Dat is politiek realisme.

Citaat:
Ik heb je met, eveneens een gedeeltelijke quote van een belgicist duidelijk gemaakt waar véél mensen van overtuigd zijn, en dat is dat het VB niet wegens racisme maar wegens haar communautaire agenda achter een cordon vloog.
Het is je meest volstrekte recht, en dat van staaf uiteraard ook, om dat te denken en het zelfs te geloven. Echt.
Ik hoor dat verhaal trouwens al meer dan twintig jaar. Het overtuigde niemand, net zoals het dat nu ook niet doet.


Citaat:
Je hebt dus geen ander verweer dan mij een blokmentaliteit aan te naaien?
Fraai is dat.
Het enige dat ik je wil vragen, knuppel, is om geen discussies te manipuleren door gekortwiekte citaten te hanteren en daar dan conclusies aan vast te breien die verder gaan dan wat het volledig citaat zegt.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 juli 2014 om 12:09.
Pandareus is offline