Los bericht bekijken
Oud 20 september 2022, 22:35   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nu moet ge eens eerlijk zijn ...

Ik kan deur tot deur rijden en ben in normale omstandigheden 1 uur a 1,5 uur onderweg hangt af van de situatie, 2 overstappen. Ik kan daar nog net mee leven.

Maar

Dan mag er geen enkele sukkel onder den trein springen, geen enkele idioot de bovenleiding afrijden , geen seinoverschrijdingen zijn, den trein die soms meer op nen beestenwagen trekt dan op nen trein en dan mag m ook geen retard rijden.

Ik kan dat dus niet begrijpen hoe ge op een traject van amper een half uur meer dan 10 minuten vertraging kunt rijden. Maar de NMBS slaagt daar bijna dagelijks in.

Dus eerlijk gezegd als ge met zo ne kut plooi velo moet gaan sleuren of gemotoriseerde plank of nog veel erger nog een aansluiting met bus of tram moet halen, moet ge gewoon ne klinkende zot zijn om met die trein te willen rijden. Dat of geen andere keuze hebben natuurlijk.

Als ik morgen op een van die dingen aangewezen zou zijn, kruip ik in mijn voituur ah ja en zoek ik de dag erna ander werk.
Ik ben eerlijk en ik zeg ook dat ik zolang ik het kan betalen nog liever 10 keer meer uitgeef voor een rit per auto dan voor een rit met het openbaar vervoer.
Maar als je je energierekening niet meer kan betalen, ga je dan nog altijd honderden euro’s per maand uitgeven aan een auto of de ongemakken van openbaar vervoer erbijnemen?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 september 2022 om 22:41.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden