Los bericht bekijken
Oud 23 september 2022, 13:16   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Model C was zoals een PV in burger.

Uw overtredingen worden daar in beschreven, zodat de compagnie commandant u daar voor kan straffen.

Overtredingen zoals daar waren:
Uitslapen in plaats van de vlaggengroet bij te wonen.
Uw mouwen opgerold terwijl dit verboden was.
Uw mouwen niet opgerold terwijl dat verplicht was.
Uw mouwen te hoog opgerold/niet hoog genoeg opgerold.
Haar te lang.
Niet geschoren.
Niet goed genoeg geschoren.
Etc etc etc.

Op een gegeven moment werkte ik en in het wapenmagazijn en op de schietstand. Die schietstand lag op een kwartier stappen van de kazerne. Nu, ik moest van de CSM om 7.30h op de verzameling in de kazerne zijn, terwijl ik van de adjudant van de schietstand daar aanwezig moest zijn om 7.30h.
Dat waren al twee model C per dag. Ik kon niet winnen, was ik hier, dan kreeg ik daar een verslag, was ik ginder, dan kreeg ik hier een verslag.

Toen ik barman was, eiste de CSM dat ik elke dag op de vlaggegroet moest aanwezig zijn. Onze adjudant van de bar zei me : 'geen sprake van, jij moet hier zijn om de bar in orde te zetten tegen dat de officieren binnen komen'.

Na veel vijven en zessen heb ik afgesproken met onze adjudant dat hij de CSM best kon informeren dat hij mij toch zou sturen, en tegelijk de majoor inlichten dat door de CSM zijn koppigheid de bar niet meer degelijk in orde zou zijn.

Discussie was per direct opgelost, ik moest plots niet meer naar de vlaggegroet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden