Discussie: Vlaamse Grondwet
Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2007, 14:16   #7
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Blijkbaar net op tijd dat ik stop met stemmen op CD&V-NVA.

Het was een zeer moeilijke beslissing voor mij om daar mee op te houden, want ik ben Vlaamsgezind en katholiek. Ik heb me dan ook altijd geïdentificeerd met de VU/NVA en de Christendemocratie. In het begin bejubelde ik dan ook het kartel, omdat ik zo geen keuze diende te maken.

Na u dit te horen zeggen, ben ik er echter van overtuigd dat ik de juiste beslissing heb gemaakt. Uw partijgenoot zei hier al eerder dat de CD&V niet Christelijk was (enkel Christen-democratisch). Nu zegt u dat de CD&V niet Vlaams is. Er rest mij dus geen andere keuze dan mijn stem aan een ander te geven, al gebeurt dat met grote spijt, want ooit had ik zeer veel vertrouwen in dit kartel.
CD&V is nooit een partij geweest die voluit voor separatisme ging en zal dat ook nooit worden. N-Va mag dan wel in kartel zijn met CD&V, N-Va is en blijft de kleinere speler binnen dit kartel en zal CD&V niet tot een eis voor separatisme kunnen overhalen (tenzij CD&V zelf die kaart zou trekken, maar dat zie ik hen de eerstkomende jaren niet doen).

Laatst gewijzigd door Kim : 24 februari 2007 om 14:16.
Kim is offline