Discussie: AI vs de mensheid
Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2018, 22:15   #101
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
het brein doet dat eigenlijk altijd...vandaar dat ge ook bedrogen kunt uitkomen.
Neem gewoon de visuele herkenningstechnieken...je hoeft maar de helft van de input te hebben en toch zegt het brein 'appel'
99 op 100 klopt dit .... in 1 op de 100 zal het een ufo zijn
Je punt is me bekend. Zoals bv volledige zinnen kunnen lezen waarvan de klinkers ontbreken of vanuit een geïsoleerde klank een lied herkennen.

Maar in mijn specifieke OBE-situatie ervaarde ik 2 verschillende waarnemingshoeken tegelijk – vanuit de zetel de krant lezen en dat beeld tegelijk waarnemen vanaf het plafond -, waarbij ik me dus afvraag hoe m’n brein die plafond-ervaring kon genereren.

Nu ja, er zijn wsl wel enkele klinisch-wetenschappelijke verklaringen daarvoor, maar die nemen toch het realistisch aandoende karakter niet weg van die specifieke waarneming/ervaring, die voor mij als ‘echter’ overkwam, dan wanneer ik – al dan niet routinematig - mijn dagelijkse dingen doe.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden