Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2020, 18:45   #101
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij denkt echt dat ik een naieve kloot ben hé?
Mss denk ik dat...
Maar zo zal ik het hier zeker nooit formuleren op dit forum mocht dat zo zijn.
Mss denk ik het, mss ook niet.

Citaat:
Ik vind het alleszins aanmatigend dat je me dergelijke kul probeert wijs te maken.
.....
'....
Wat verandert er dan? De minderheidsregering zal méér mogen doen dan de regering in lopende zaken. Sneller beslissingen nemen in deze coronacrisis is dan ook de hoofdreden waarom er nu een nieuwe regering komt.
....
...
Extra macht

Na de vertrouwensstemming wil Wilmès bovendien nog extra macht aan het parlement vragen, de zogenoemde "volmachten". Via een bijzondere machtenwet geeft het parlement dan een deel van zijn macht af aan de regering.

Zo zou de regering sneller maatregelen kunnen treffen tegen de coronacrisis, en hoeft het parlement ook niet steeds bijeen te komen met risico op besmettingsgevaar. De regeling zou tijdelijk voor 3 maanden gelden, met een mogelijke verlenging tot 6 maanden (halfweg september). ....

...
...
De regering zal zich focussen op volksgezondheid, openbare orde en de economische impact van de coronacrisis, legde Wilmès uit. Voor haar andere opdrachten wil de regering niet méér doen dan ze al kon terwijl ze in lopende zaken was.
...'


-link-

Allemaal 'kul' dat ik u probeer wijs te maken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 26 maart 2020 om 18:51.
kojak is offline   Met citaat antwoorden