Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2018, 15:19   #308
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als ik goed geïnformeerd ben moet je dat verdwijnen van open ruimte met een dikke korrel zout nemen.
Een bouwgrond van 20 are (20x100m diep) die verkocht wordt, en waar je een éénsgezinswoning op bouwt verdwijnt statistisch uit de open ruimte. terwijl die woning misschien maar 2 are inneemt. De rest is beplant met gras, (fruit-)bomen planten en (fruit-)struiken.
Wat verkiest gij? Een bos dat enkel voorbehouden is voor een paar groene bevoorrechten? Of hebt ge liever een tuin waarvan gij, uw (klein-)kinderen, vrienden en buren van kunnen genieten, en de frisse lucht opsnuiven?

Die statistieken van open ruimte en groen zijn blijkbaar heel erg voor interpretatie vatbaar. M.a.w. als ik dat zo lees nemen zij een serieus loopje met de werkelijkheid. En is mijn tuin volgens die mannen voor de natuur verloren.
Ja, want veel biodiversiteit is daar niet. Wild kan niet in uw tuin komen. Het gras maait gij af. Onkruid spuit ge kapot. Muggen, wespen en bijennesten verdelgt ge....

Tuinen zijn geen natuur. Het is groen.

Citaat:
Neen, zegt me niks.
Er valt een beetje regen en ganse dorpen staan onder water. Het water kan nergens meer naartoe dankzij al die betonnering. We moeten terug open ruimte creeeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden