Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2024, 08:40   #4
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Misschien goed om even de zaken te benoemen: de toeslagen affaire ging er juist over dat veel teveel mensen werden verdacht van fraude, en die verdenkingen werden meteen omgezet in het stopzetten van alle toeslagen, het terugvorderen van toeslagen uit het verleden en/of juridische stappen. Mensen zijn letterlijk hun huis, hun baan en de zeggenschap over en al het contact met hun eigen jonge kinderen kwijtgeraakt in zaken die begonnen als "ik heb vorige week een uurtje te weinig gedeclareerd, dus deze week claim ik een uurtje meer".

En voordat de suggestie gewekt wordt dat dit arme Nederlanders zijn die op deze manier lijden onder massale fraude onder mensen met een migratieachtergrond: de vals beschuldigde mensen zijn juist voornamelijk mensen met een migratieachtergrond. De overheid is massaal op zoek geweest naar die grote groepen frauderende gelukszoekers die toch niet echt bleken te bestaan. Met een klassieke heksenjacht tot gevolg. Ze moesten en zouden grote aantallen fraudeurs vinden, al moesten ze ze zelf verzinnen.

En misschien nog wel de grofste belediging in het hele verhaal is dat nu de grote speeches en onderzoeken over hoe erg dit was alweer zo'n beetje uit het geheugen verdwenen zijn er voor de meeste toeslagenouders nog steeds niks veranderd is, op zijn best hebben ze een gedeeltelijke compensatie van de originele boetes en dergelijke gehad. Maar schuldhulpverlening of, ik noem maar wat, contact met hun kinderen, daar kunnen ze in de meeste gevallen nog altijd naar fluiten.

Dus ik vind het toeslagenschandaal opvoeren als bewijs dat er veel gefraudeerd wordt wel wat onsmakelijk. Het bewijst juist eerder het tegendeel.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 4 maart 2024 om 08:40.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden