Discussie: Brexit
Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2019, 15:45   #7471
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ze waren al jaren aan het zoeken naar een mogelijke deal in allerlei werkgroepen en denktanks, al ver voor 2016, jaren ervoor al, in The Bruges Group bvb.
Ik moet zeggen dat wat Thatcher daar zegt, exact mijn gedacht is:
Citaat:
I want to see us work more closely on the things we can do better together than alone. Europe is stronger when we do so, whether it be in trade, in defence or in our relations with the rest of the world. But working more closely together does not require power to be centralised in Brussels or decisions to be taken by an appointed bureaucracy. … We have not successfully rolled back the frontiers of the state in Britain, only to see them re-imposed at a European level with a European super-state exercising a new dominance from Brussels
De EU heeft als roeping om een vorm van bevrijding van de versmachtende staat te zijn, en niet om er zelf een te worden. Maar tot hier toe is dat nog niet zo erg het geval, en mijn idee is dat de Brexit, voor de Brit, de zaken zal laten omkeren: hij zal veel harder onder de knoet liggen van een staat buiten de EU, dan als EU burger. Maar het is wel een gevaar (de EU superstaat) waar men inderdaad voor moet opletten. Hopelijk blijft er altijd voldoende onenigheid tussen EU lidstaten om dat niet mogelijk te maken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 februari 2019 om 15:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden