Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2009, 12:25   #226
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zal toegeven dat die dingen efficienter zijn dan ik dacht. 70% is wel vrij hoog. Als ik dit hier lees:


Dan zie ik dat de uiteindelijke efficientie 1/(0.69 + 1.17) = 53% is, maar dat cijfer is aanvechtbaar natuurlijk, want we mengen weer elektrische en primaire energie.

We kunnen het ook anders berekenen. We kunnen zeggen dat hadden we die luchtdruk niet gebruikt, dan hadden we een gewone gas centrale die blijkbaar 1.67 KWh gas zou gebruikt hebben om 1 KWh elektriciteit te leveren.

We hebben dus 0.5 KWh gas uitgespaard door 0.69 KWh elektriciteit te gebruiken, en die 0.5 KWh gas zouden anders 0.29 KWh electriciteit hebben geleverd.

Het gebruiken van 0.69 KWh elektriciteit heeft ons dus toegelaten 0.29 KWh elektriciteit terug te winnen. Efficientie: 0.29/0.69 = 42%
Wilt u echt dat ik de redeneringsfouten hier uit haal?
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden