Discussie: Brexit
Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2016, 09:44   #5
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En toch vind ik Europa een heerlijke zaak. Het is toch fantastisch dat je nu met je auto kan vertrekken en zonder stoppen naar alle windrichtingen kan rijden zonder dat je moet stoppen en als het ware in je achtertuin blijft......Dat je bijvoorbeeld tot aan de Oostenrijkse Alpen kan rijden de Dolomieten en bij jezelf zeggen......dit is ook mijn thuis...dit maakt net als mijn land deel uit van Europa.
Ik voel me triest bij de gedachte dat we ons ooit weer terug zouden moeten plooien op dit lapje grond niet groter als een zakdoek......ik vind het een enge gedachte weer gevangen te moeten zitten tussen Oostende en Aarlen ( en zelfs dit vinden sommigen al te groot die zouden liever tussen Kortrijk en Hasselt blijven)
Ik vind het triest om na maximum 1 uur rijden het risico te lopen dat ik er niet in zou mogen opdat ik mijn rijbewijs ben vergeten bij manier van spreken.

Met deze wil ik absoluut niet zeggen dat er Europa volmaakt is.....er is nog oneindig te verbeteren...maar laten we voortbouwen op hetgeen nu al is ....en streven naar meer samenwerking dan terug te gaan naar meer tegenwerking.
Aan de ene kant het gevoel van een soort vrijheid , maar daarnaast is dat een valse vrijheid , er is helemaal geen vrijheid , alles is geregeld boven ons hoofd door Europa ,, zonder onze toestemming, wetten ,regels ect.. financiële regels , zie de vluchtelingen ...samenspel met Turkije enz..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden