Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2008, 22:20   #12
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Je hebt wat te vroeg geantwoord, er volgt nog een sappige metafoor in het oorspronkelijke bericht

Nu, in ernst:
Kijken we even naar Belgie:
Afgelopen jaar hebben de bedrijven in Belgie een totale winst van 77 miljard euro aan dividenden uitgekeerd. Ik kan niet direct het exacte bedrag van de dotaties, maar meen dat het "slechts" in miljoenen liep. Vergeleken met de winsten van de bedrijven is dat slechts een kruimel (okee, een hele dikken vette kruimel).
De monarchie is, zoals je zelf aangeeft een symbool. Wel, wie enkel symbolische gevechten levert, die zal ook alleen maar symbolische overwinningen boeken. Ik ga veel liever achter de real stuff aan. En dat zijn de multinationals en hun kapitalen.
ja maar driewerf, voorlopig moeten er ook enkel symbolische overwinningen gehaald worden! ge zit in een parlementaire democratie, en wel een heel liberale. Ge moet u daar aan aanpassen. Ik weet ongeveer waar gij ideologisch staat en wat uw politieke streefdoelen zijn (idealitair). Maar voorlopig moet gij u inpassen in dat systeem van liberaaldemocratie, waar het volk stemt op symbolische politiek, zo simpel is het spijtig genoeg. Ge hebt niet de mankracht en de structuren om de maatschappij daadwerkelijk te veranderen, zodanig dat ge het volk achter u krijgt. Nogmaals, spijtig genoeg.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 oktober 2008 om 22:21.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden