Discussie: Het gevaar Peeters
Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2016, 14:23   #21
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
NEEN. Het gaat erom dat ik eerst 50% op mijn loon mag betalen. Als ik met de overschot daarvan ga beleggen, mag ik nog eens 30% afgeven van de winst daarop.

Nogmaals, de oplossing ligt er niet in om de inkomsten te verhogen. De UITGAVEN moeten naar beneden. Dit is de realiteit van de overheidsuitgaven in BBP percenten en de gapende kloof met de rest van Europa. En toch wil men de belastingen verhogen om de niet aflatende geldhonger van ons inefficient staatsapparaat te blijven bekostigen. Ooit bereik je de grens van de te behalen inkomsten hoor. Ooit verlaten de grootste bijdragers en talenten dergelijke systemen. En die tijd is er, de brain drain en kapitaalvlucht is gigantisch.

Het is dan ook eenvoudig op te lossen maak het staatsapparaat efficiënt, maar dat doe je niet door 7 dure bestuursorganen met hun 7 dure administraties in het leven te roepen.

De brain drain is al decennia bezig. Ik was er zelf een voorbeeld van.

Alle geld dat je gebruikt om te kopen, opstarten van iets, spaart betaal je nogmaals belastingen en het klopt dat de uitgave kant naar beneden moet, maar als je enkel naar beneden haalt wat moet zorgen voor consumptie en niets doet aan de werkelijke oorzaak, dat kapitaal meer opbrengt als werk, zit je in een vicieuze cirkel.

Anderzijds krijg je door de winsthonger van het kapitaal het verlies van banen en consumptie.

Ik verwijs nogmaals naar de 20 miljard schuld, die de Vlaamse regering ons in de maag gesplitst heeft door ons schuldenaars te maken voor de subsidie aan bedrijven.

Op Europees en federaal vlak gebeurt hetzelfde, ze komen het geld altijd bij dezelfden halen, nooit bij henzelf en hun vriendjes die bij hen komen "lobbyen".

Voorbeelden genoeg van hoe ze beloond worden. Baroso, Croes en vul zelf maar aan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden