Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2004, 22:31   #1
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Toen de N-VA haar zinkende sloepje aan de lekke modderschuit van de CD&V aanhaakte, moest ze reeds heel wat water in de slappe wijn gieten.

De onafhankelijkheidseis mocht reeds zwaar getemperd worden om analoog te blijven met het Belgicistisch CD&V-discours.
De splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde werd toegezegd als strijdpunt doch enkel met de mond: in de praktijk wil de loodgieter Jean-Luc Dehaene er zijn schouders niet onderzetten in zijn eigenste Vilvoorde.
Het schoppen tegen koninklijke schenen zal ook minderen in fervente royalistische CD&V middens, zo mag ik althans verhopen.

En de laatste (zet)pil die de N-VA in de reet geschoven krijgt: hun anti-cordon-droom werd als een zeepbel vlot doorprikt door Yves Leterme (hoor op Radio I deze namiddag.....)

Ik stuur dus eventjes mijn poppenkastje bij:
  • Niet:
    CD&VN-VA

    Zelfs niet:


    Maar:
    CD&V

  • N-VA
Dit tekstje postte ik elders op dit forum.
Misschien is het niet lief van me om leedvermaak te hebben in het verdwijnen van de laatste flamingantische partij, maar een Belgicist kan je zulks bezwaarlijk ten kwade duiden.
Het contrast met de stoere taal vóór de (ondemocratische) kiesdrempel is toch schril......
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline