Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2009, 21:10   #4631
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Die huisartsen, chirurgen, wetenchappers en co stampen open deuren in. Iedereen weet dat roken ongezond is en niemand ontkent dat een totaal rookverbod positief is voor de algemene gezondheid. Maar Mac Donalds, frituurs en snackbars verbieden zal ook positief zijn voor de volksgezondheid, dus dat ook maar verbieden? De meeste mensen streven naar geluk en genot en niet naar een goede gezondheid (dat doen ze pas wanneer ze ongezond zijn), maw genotsmiddelen ontnemen om een gezondere samenleving te bekomen draagt bij tot een geestelijk ongezonde samenleving.
Deze vergelijking is hier al eens gemaakt, en gaat niet op. Deze snacks zijn rijk aan vetten en suikers, beiden voedingsstoffen die levensnoodzakelijk zijn voor het menselijk organisme. Teer, roet, CO, en ga zo maar door zijn dat niet.

Ik kan perfect deze snacks eten. Ik kan perfect vettig eten zonder ongezond te zijn. Dat is omdat ik veel sport en die suikers en vetten ook verbruik. Waar hier het probleem zit is dat deze mensen gewoon lamzakken zijn en die dingen gewoon stockeren. Ten tweede, iemand die vettig voedsel eet, stoort zijn medemens niet. Rokers doen dat wel, want ze vervuilen de omgevingslucht.

Er zijn toch wat verschillen hoor...als ik een frit eet beschadig ik jouw organisme niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden