Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2014, 14:11   #344
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U interpreteert naar eigen believen. Ten eerste is het onderwerp in dit vers "de vreze Gods" en niet "de ziel". We kunnen daarom geen conclusies trekken betreffende de ziel; de ziel wordt hier slechts terloops genoemd. Ten tweede rukt u de zin uit zijn verband, want de volgende zin verklaart de bedoeling van uw fragment. Daar staat dat de ziel (door God) gedood kan worden, namelijk in Gehenna. Zoals u weet geloofden de joden dat de doden daar rusten zonder besef van tijd en plaats. Sommige joden geloofden in de opstanding. Het zal u toch duidelijk zijn dat God de dode zielen 'als het ware' bewaarde om ze in de opstanding weer tot leven te kunnen wekken. Zonder Gods tussenkomst en de opstanding zijn de doden echt dood. Ten derde staat er in uw zin slechts dat mensen de ziel niet kunnen doden. Dat toont slechts het onvermogen aan van de mens en dat is logica.



Ik weet niet op welke Schriftplaats u doelt. Maar Paulus maakt duidelijk dat hij nog geen onsterfelijkheid bezit. Merk op dat hij het heeft over lichaam en niet over ziel.

9. 1 Korintiërs 15,53
Want het vergankelijke lichaam moet worden bekleed met het onvergankelijke, het sterfelijke lichaam met het onsterfelijke.

10. 1 Korintiërs 15,54
En wanneer dit vergankelijke lichaam is bekleed met het onvergankelijke, dit sterfelijke met het onsterfelijke, zal wat geschreven staat in vervulling gaan: ‘De dood is opgeslokt en overwonnen.

Ik lees wat er staat. Dat ik met regelmaat ook interpreteer, staat buiten kijf. Edoch, ik heb meer dan eens de indruk dat u dat ook wel doet.
system is offline   Met citaat antwoorden