Los bericht bekijken
Oud 1 april 2018, 11:31   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard De Wever statement bloemenmeisjes wielrennen

Ik vond dit treffend.

Je kan nakijken in eerdere berichten hierover: ik heb het afschaffen van de bloemenmeisjes altijd al "overdreven poco" gevonden.

Gaat ge nu alweer zagen dat ik de nva blindelings achterna loop?

In ieder geval: proficiat Bart.
We zijn dat linkse poco-gezaag zo beu als koude pap.

(dat hij "trots" is dat die schoonste van 't jaar uit Antwerpen komt, vind ik wel een schoonheidsfoutje. Maar ja, die van 't stad en hunne parking ..)

titel: De Wever vindt afvoeren van bloemenmeisjes een “onterechte” beslissing, dus geeft “het mooiste meisje van het land” startschot van de Ronde van Vlaanderen
link: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180401_03441077

Citaat:
Antwerpen -

“Het zal de eerste keer zijn dat de start van de Ronde niet door de burgemeester gegeven wordt”, dat zegt Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) zondagochtend aan Radio 1. Hij vindt het afschaffen van de bloemenmeisjes een “onterechte” beslissing. De start van de Ronde van Vlaanderen zal gegeven worden door Miss België Angeline Flor Pua.

Volg hier LIVE de Ronde van Vlaanderen!

De bloemenmeisjes in het wielrennen hebben al aardig wat voeten in de aarde gehad. Nadat de meeste koersen die traditie afvoerden klonken vele luide voor- en tegenstemmen. ‘Overdreven politiek correct’, riepen sommigen. Andere noemden de traditie gewoon oubollig, seksistisch en vrouwonvriendelijk.

Nu blijkt dat de Antwerpse burgemeester tot het eerste kamp behoort. “Ik heb gelezen dat bloemenmeisjes niet meer mogen. Ik vind dat eerlijk gezegd een onterechte beslissing”, aldus De Wever. “Daarom hebben wij aan het mooiste meisje van België gevraagd om de start van de Ronde van Vlaanderen te geven”, aldus De Wever aan Radio 1.

“Miss België is van Antwerpen en daar zijn wij heel trots op”, klonk het nog.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden