Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2004, 23:47   #1
ray
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 219
Standaard

Geachte Mevr. Van Brempt,

deze vraag wou ik in feite aan inge vervotte stellen, maar ik zou best eens willen weten wat uw antwoord hierop zou zijn:

het feit dat ik elke keer weer schrijnend moet toezien dat het vlaams blok terrein wint doet mij walgen. Ik ben zeker niet de enige natuurlijk. Ik heb al veel gehoord dat mensen vooral stemmen op het blok als proteststem, maar ook (wat nog het meest in de hoofden speelt vd gemiddelde VB-kiezer) vanwege hun standpunt tov migranten. Het feit dat het blok zo'n hoge score haalt, wilt toch wel zeggen dat de gemiddelde vlaming van die problemen een prioriteit maakt.

Ik veronderstel dat jullie het ook niet graag zien dat het VB zo een opmars beleeft, dus vraag ik mij af of jullie echte agendapunten hebben op vlak van de migrantenproblematiek. Ook al bent u progressief links, er moet toch iets gedaan worden aan het migrantentenprobleem. We kunnen dit niet blijven ontkennen. Ook al ben ik links, toch vind ik ook wel dat allochtonen zich hier eerst moeten integreren door op z'n minst de taal te leren, en als ze hier de onnozelaar komen uithangen, mogen ze v mij part daar een serieuze sanctie op kleven.

Uit de "doe de stemtest" bleek dus dat bijna alle vlamingen voorstander waren voor een inburgeringscursus. Hebben jullie dan plannen om daarvoor speciaal geld opzij te leggen?

Het is immers vijf voor twaalf, en er moeten dringend enkele duidelijke maatregelen komen. Ik ondervind persoonlijk geen migrantenprobleem (ik ben zelf van oostere afkomst), maar ik wil dat dit 1 vd prioriteiten wordt in de toekomst van de democratische partijen zodat het blok eens wordt teruggeschroefd.

Ik ben er zeker van dat de partij dat dit probleem op een deftige manier gaat aankaarten, dat die zeker wordt beloond. Ik ben zelf links, en ik hoop dat ik dat nog lang kan blijven.
ray is offline