Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2004, 19:32   #10
jorisjeroen
Burgemeester
 
jorisjeroen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainman
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kathleen Van Brempt
Maar het migrantenprobleem bestaat niet. Er zijn de problemen in het onderwijs: de concentratiescholen. Er zijn de problemen van vooral jonge mannelijke allochtonenen in een aantal wijken. Er zijn de problemen op de arbeidsmarkt. Aanpassen of opkrassen klinkt misschien wel logisch voor sommigen maar lost de bovenstaande problemen niet op. Kliklijnen intalleren al evenmin vrees ik. Vanuit de democratische partijen zal je steeds een genuanceerd antwoord horen.
Spreekt u zichzelf niet tegen? Herlees uw eigen post nog eens want al wat u opsomt valt onder de noemer "migrantenprobleem".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kathleen Van Brempt
Dit is trouwens iets wat niet alleen de overheid kan oplossen. Samenlevingsproblemen (want daar gaat het ook over) moeten de mensen ook onder elkaar oplossen. Het middenveld werkt daar ook heel actief aan mee. En het zal een werk van lange adem zijn.
En denkt u dat u door uw handen in onschuld te wassen en de verantwoordelijkheid van zich af te schuiven de "samenlevingsproblemen" gaat oplossen?

Een kleine bedenking waar ik tot nu toe vanuit het linkse kamp geen duidelijke verklaring voor gekregen heb, misschien dat het u lukt:
Waarom zijn het enkel de arabieren die te kampen krijgen met discriminatie en vooroordelen? Andere groepen binnen de migranten zijn er blijkbaar toch in geslaagd om zich te integreren in onze maatschappij? Waarom lukt het hen niet terwijl ze toch dezelfde kansen en evenveel tijd hebben gekregen als alle anderen?
1) Hét migrantenprobleem bestaat niet: er zijn er meer.
2)Ze wil haar handen niet in onschuld wassen, ze wijst ook op de taken van de samenleving: als de politiek oplossingen aanbiedt, moeten die ook toegepast worden.
3)Dat alleen arabieren problemen hebben is onzin. Ik woon in Antwerpen, anderen krijgen ook te maken met racisme en dergelijke meer.
__________________
Bertrand Russel:
"The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt"
jorisjeroen is offline