Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2004, 19:48   #11
rainman
Provinciaal Statenlid
 
rainman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy devliegere
ik denk dat dit vooral met cultuur en geloof te maken heeft
niet moslim-migranten nemen gemakkelijker onze cultuur en onze taal over
voor moslims zijn hun taal en de uiterlijke tekenen van hun geloof een teken van hun eigenheid,een teken dat ze hun geloof niet willen kwijtraken door zich aan te passen aan onze cultuur
moslims zijn fier te tonen dat ze moslim zijn
een andere huidskleur wordt hier dus kennelijk beter aanvaard dan andere gewoontes hebben

en terwijl de grootste angst van de blok kiezer is dat die zijn gewoontes zal moeten aanpassen aan de multicultuur eist datzelfde blok dat de migrant zijn volledige cultuur opgeeft

wat betreft de taal denk ik wel dat we mogen eisen dat iedere migrant de taal van de streek leert
als we willen samenleven gaan we tenslotte moeten kunnen comuniceren
Eddy, je zegt nu zelf dat moslims zich niet willen aanpassen aan onze cultuur en daar zelfs een afkeer voor hebben omdat het ingaat tegen hun geloof. Geef me dan eens 1 goede reden waarom een moslim dan nog in de westerse wereld wil blijven? Waarom vertrekken ze dan niet uit vrije wil massaal naar de moslimlanden? Wat houdt hen nog hier als ze toch zo'n afkeer hebben van onze westerse samenleving?
Je aanvaart van hen dat ze fier zijn op hun arabische cultuur en geloof en tegelijkertijd werp je onze cultuur en eigenheid in de vuilbak door steeds maar toegevingen te doen om tegen de wil van de meerderheid der Vlamingen toch de multikul-samenleving op te dringen. Als het dan verkiezingen zijn, staan alle aanhangers van de "democratische" partijen nog met tranen in de ogen omdat het Vlaams Blok weer vooruitgang heeft geboekt.
rainman is offline