Los bericht bekijken
Oud 2 december 2007, 18:09   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
En kan je die mening niet uitdrukken via verkiezingen? Als je tegen de monarchie bent, stem dan op partijen die geen voorstander zijn van een monarchie.
Ik ben tegen separatisme, en dus stem ik op partijen die tegen separatisme zijn.

Het heet democratie en het is verre van perfect, maar we zullen het er nu eenmaal mee moeten doen.
Een open staatsstructuur houdt in dat publieke ambten ook publiek beschikbaar zijn en, in de mate van het mogelijke, publiek aangewezen moeten worden. In een (onverkozen) monarchaal model wordt het ambt van staatshoofd (en soms ook andere ambten) privaat geacht, hoewel het wel een coërcieve beslissingsmacht heeft over het en plein publieke.

Het via partijen openbaren van je mening is geen optie, het is ten eerste niet in de belangen van de partijen en ten tweede een inherente wrevel in een openbaar model. Het is niet omdat 80% van de mensen vóór het verbieden van de Harry Potter boeken is, dat het die daad an sich enige legitimiteit verschaft.

Ik ben zelf republikein noch democraat, maar het gaat over de wezenlijke structuren binnen een openbare samenleving die consequent dienen toegepast te worden.

Laatst gewijzigd door lombas : 2 december 2007 om 18:10.
lombas is offline   Met citaat antwoorden