Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2019, 18:47   #1418
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nu ben ik niet mee, IK heb die hele rotzooi zo'n 10 jaar geleden niet gecreëerd. Nochtans kon bij aanvang het probleem heel gemakkelijk opgelost worden. Fiscus Ciney 2009 - na uitwisselen van info tussen Brussel en Ciney: Oei, we hebben blijkbaar vergist van zaakvoerder, dit zouden we moeten corrigeren.
Maar wat doet Belgium finest? Och, dienen Daelemans zal toch ook in meer of mindere mate betrokken zijn bij dat smerig zaakje, kunnen we hem op een of andere manier , zonder er het gerecht bij te betrekken, niet ruïneren? Dat is toch beter dan toe te geven dat we eigenlijk valsheid in geschrifte hebben gepleegd, toch?

Eens kijken ... wel, als we het zo en zo aanpakken, hier en daar wat onopvallende fouten, hier en daar enkele merkwaardige redeneringen...en we hebben hem en zijn gezin dik bij hun k***** . Dik in orde, onze oversten gaan fier zijn op ons.
Voila. En dat is toch eigenlijk normaal. Ik zou hetzelfde gedaan hebben in hun plaats. Ik zou denken dat elk weldenkend mens zoiets doet. Eerst voor uw eigen zorgen, en over lijken lopen hiervoor. Pas als er per toeval nog iets overschiet, "genereus" zijn met uw medemens, ge weet maar nooit of het U niks opbrengt.

Dus zou ik diezelfde bende niet opnieuw solliciteren om "gerechtigheid" of "erkenning" of zo te krijgen. Want wat zouden ze doen, peisde ? Plaats U nu eens efkes zelf in de stoel van een corrupte ambtenaar of rechter, en er komt daar zo een burgerventje dat U al ambras heeft bezorgd, nog eens zagen over gerechtigheid... wat zou GIJ doen, als corrupte machtige ambtenaar ?

Zou het niet weer gaan van "Eens kijken ... wel, als we het zo en zo aanpakken, hier en daar wat onopvallende fouten, hier en daar enkele merkwaardige redeneringen...en we hebben hem en zijn gezin dik bij hun k***** ." ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden