Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2017, 11:33   #1164
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
heb maar eens een gokverslaving

waarom denkt ge eigenlijk dat gij u moet moeien met wat ik met mijn lichaam doe en in mijn lichaam steek?
De discussie verbreden naar prostitutie of gokverslaving is irrelevant in deze en verwijdert van de kern van de zaak.


Wat gij al dan niet in uw lichaam steekt wordt wel mijn zaak als ik de medische en economische rekening moet betalen via belastingen van de gevolgen van uw verslaving (ik spreek niet van u in het bijzonder). Of als ge mezelf of mijn kind in dronken of high toestand in het verkeer vermoord of levenslang in de rolstoel kluistert. Of als ge uw gezinsgenoten het leven onmogelijk maakt, als uw werkmakkers of baas u niet meer kunnen vertrouwen. In mijn carrière heb ik toch een drietal mensen moeten ontslaan ten gevolge van hun alcoholisme. Er bestaan trouwens statistieken van van dronkenschap op werk, en dat kunnen gevolgen zijn van zwaar te drinken de avond ervoor.

Dus nee op een bepaald moment wordt het iedereen zijn zaak. Men heeft trouwens de economische berekening gemaakt dat de medische en algemene kost van alcoholisme en tabak hoger ligt dan de inkomens van de accijnzen. Dus nee terug want dan wordt het wel mijn zaal als belastingbetaler. Misschien kan ik geen broodnodige medische behandeling krijgen die niet gedekt wordt omdat teveel budget gaat naar de verzorging van patiënten die kampen met de gevolgen van hun verslaving.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden